Hírek

Mexikói turnén járt a Szilas

Nagy megtiszteltetés érte együttesünket, hisz meghívást kapott a felnőtt tánckar a "Festival Internacional de Santa Lucia" rangos eseményre Monterreybe.

A turnéról Glázer Csenge és Balogh Dániel táncosaink számolnak be:

Mexikóról általában mindenkinek a tequila a kaktuszok és a meleg időjárás jut először az eszébe, de velem ez valahogy másképp van. Nekem az első képek, amik bevillannak az a táncszeretet, az odaadás/megbecsülés és a hegyek, amelyek körbeveszik Monterreyt.

Együttesünk közel két hetet tölthetett Mexikóban, Monterreyben a Santa Lucia fesztiválon, ahol ízelítőt kaptunk abból, milyen is lehet a hírességek élete. Rengeteg helyszínen, többek között színházban, egyetemen, börtönben és művelődési házban is táncoltunk kint létünk alatt. Minden alkalommal nagyon hálásak voltak nekünk a fellépéseinkért, sokszor sírva-állva tapsoltak meg minket, sok ölelést és puszit kaptunk, rengeteg közös fénykép készült velünk. Ráadásul az egyik fellépésünkön még lánykérés is történt.

Hét koreográfiával és egy spanyol dal eléneklésével volt teljes a műsorunk, amelyet egy hosszabb felkészülés előzött meg itthon. Az utazás előtt sokat izgulhattunk, mert nem volt biztos a kiutazásunk a földrengések miatt. Végül szerencsésen kijutottunk 2 repülővel és egy busszal, közel 30 órát utaztunk folyamatosan.

Sajnos a földrengések miatt adománygyűjtő műsorokra is szükség volt, melyeken az együttesünk szívesen vállalt szerepet.

Egy másik alkalommal pedig a fellépésünk a Mexikói Állami Börtönben volt, ahol a jó magaviseletű raboknak léphettünk fel.

Szerencsére a táncolás mellett maradt egy kis időnk kirándulni is, így több gyönyörű helyet is meglátogathattunk Mexikóban. Megcsodáltuk Cerro del Obispado-t, ahol megtekinthető mexikói óriászászló és rálátás nyílik egész Monterreyre.  Hajókáztunk Paseo de Santa Lucia-ban egy gyönyörű park övezetében. Utolsó nap pedig megnéztük az azték piramisokat, és az egyik tetejére felmászva, még egyszer megcsodáltuk Mexikó panorámáját majd búcsút vettünk tőle.

Összességében elképesztő, ami ez alatt a két hét alatt történt velünk. Egyszerűen felfoghatatlan az a szeretet és megbecsülés, amit a fellépéseinkért kaptunk, és hogy egy táncműsor mennyire sokat jelent a mexikói embereknek. Rengetegszer kaptunk köszönő leveleket, dicséreteket, gyerekrajzokat és nagyon sok puszit a munkánkért. Még most is sokszor meghatódunk, mikor eszünkbe jut ez a két hét.

Mexikói turnénk egy meglehetősen hosszú utazással kezdődött. Azonban, mindannyian már nagyon vártuk, hogy megérkezzünk Mexikóba. Azért is vártuk nagyon ezt a turnét már a kezdetektől fogva, mivel ez volt az első tengerentúli  ’’Szilasos’’ turné. Másrészt pedig  hallottuk, hogy a Santa Lucia fesztivál milyen nagyszabású és hogy elképesztően sok résztvevője van.  A hosszú repülőutat egy szinte egész éjszakán át tartó buszút követte. S végül megérkeztünk Monterrey városába, ahol két csodálatos új élményekkel telis-tele lévő hetet töltöttünk el. Jó néhány fellépésünk volt a fesztivál ideje alatt.  A fellépések helyszíne nagyon változatos volt.  Felléptünk a helyi közgazdasági egyetemen, a modern művészetek múzeumában, azonban az egyik legérdekesebb helyszín egy mexikói börtön volt.  A fellépések  nagyon jó hangulatban teltek, fárasztóak is voltak, de a fáradtságot nem is igazán éreztük míg a színpadon voltunk, hisz a közönség minden egyes alkalommal ovációval fogadta, illetve köszönte meg a műsorunkat. Szabadidőnkben többször ellátogattunk a szálloda közelében lévő kisebb piacokra, ezenkívül próbáltuk felfedezni a várost. Közösen is számos helyre ellátogattunk, például a vasárnaponként tartandó össztáncra is, ahol egy zenekar egész vásárnap délelőtt biztosítja a jó hangulatot Monterrey lakóinak.  Ellátogattunk a Parque Écológico Chimpinque nevű állami parkba is. Elszakadva a nagyváros zajától egy teljesen más arcát mutatta meg Monterrey. A hegyoldalban elhelyezkedő parkban lehetőségünk volt egy kicsit túrázni s felülről nézni  ezt a káprázatos várost.

Az utolsó nap pakolással és szabadidővel telt, mivel éjfélkor  visszaindultunk Mexikóvárosba. Életre szóló élményekkel és emlékekkel tértünk haza, amelyekre gyakran gondolunk vissza.

A rákospalotai Szilas Néptáncegyüttes Budapest XV.kerületében a kulturális és civil élet kiemelt résztvevőjévé, mozgatórugójává és formálójává vált. A honlap összegzi az együttes működését.